inovasi resources

 Khidmat nasihat pengurusan persembahan  Pengurusan seni persembahan  Pengurusan majlis  Pengurusan program latihan indoor / outdoor  Pakej percutian / lawatan dalam atau luar Negara & Adventure pakej  Tempahan pakaian (tshirt, pakaian sukan dan lain-lain)  Tempahan hadiah / cenderamata & alatulis  Pelaratan muzik moden & tradisional  Peralatan Audio / P.A System & Lighting  Percetakan (poster, pamphlet, buku cenderamata, bunting, backdrop dan lain-lain)  Jamuan / Makanan  Dan lain-lain perkhidmatan diperlukan
11:45 PM 0 comments

mereka yang sangat penting dalam hidupku



6:35 AM 0 comments

Kenangan manis MAS'09


tahun lepas menang anugera Khas juri. tahun menjadi penyampai bersama kak win bagi anugerah mahasiswa dan mahasiswi 09


kali pertama aku ngan yang tersyg menghadiri majlis makan malam.


poster malam anugerah seni yang paling grand.... caye r sape yg wat...


malam anugerah seni(MAS'09) menampilkan tema Masquerade/bertopeng.
3:12 AM 0 comments

kini bermula...

setelah lama menghilang, kini aku ingin kembali aktif dalam dunia blog. sebelum terlalu bz dgn perlbagai aktiviti dan kerja. kini aku tergerak tuk kembali ke duni blog ini dengan mlebih aktif hehe.... kepada pembaca blog aku thank n sory sbb lama xupdate...

aku juga nak ucap bnyak2 thanks n syg kat sygku(ayna) coz telah hdiahkan broadband so leh r update blog slalu hehehe.....

so slamat kembali n berjumpa kepada smua blogger.....
3:10 AM 0 comments

kembali di 2010

3:05 AM 0 comments

my convo at UKM & my brother convo at UPM


3:04 AM 0 comments

im back....

setelah lama menghilang, kini aku nak sambung menulis n mngarut lagi.

ahahaha

pape pun

selamat berpuasa tuk smua umat islam....
6:19 AM 1 comments

btul ker????

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......

kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang
sakit.....


kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir.....

kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh
di
sana....


kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!

kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........


kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam
durian
bau je busuk tp sedap dimakan....

kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......


kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT
LEBAH, UMPAMA BUNGA
ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTI
LEMBU, TAK UBAH MACAM
DURIAN
&
MACAM
BISKUT!!!
dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!
10:00 AM 3 comments

kenangan manis MAS'08





11:54 AM 0 comments

kepulangan yang menyedihkan ( 2nd january)

hai all berjumpa ag.....
huhu nie nak citer nie..... hari nie 2hb aku akan kembali ker ukm, nmun dalam perjalanan tuk terlalu banyak cter suke n duka.
1st - aku gerak dari rumah, tggu bas dekat sejam xde so terpakse naek teksi. huhu dapat lak teksi yang lembap, sampai hentian jer bas ke airport dah berlepas.... huhu dah r bas tu yg last tuk hari tu. maka terpakse r naek teksi.... melayang duit aku huhu....
2nd - aku dah samapai kat airport tepat pade masanye. so dpt r cek in dgn smooth... kul 6.10 aku pun berlepas meninggalkan tawau. dalam penerbangan xde ape yg berlaku.
3rd - aku samapai kat lcct kol 8.40pm. so alhamdullah slamat smua... masuk beli tikel skybus to kl sentral. lpas jer ambil bagasi aku pun terus naek bas. hmmm terpakse plak tggu second bas sebab dah penuh.... dah r aku nak kejar tren g ukm nie.... kepala otak aku asyik fikir pasal jam jer harap2 sempat....
4rd - aku tiba kat lcct ntah kol baper dah xtgok jam da. aku pun semangat r turun bas n berjalan menuju ke dalam kl central. tiba2.......... ah!!! aku lupe ambil beg aku kat tempat bagasi bas..... huhu berlari aku turun mencaari beg aku.... naseb baek r ade, klo x jahanam.... pas dapat beg tu aku pun kembali r mencari tiket komuter, hrp2 ade r tren ag.... nsb aku baek ade 1 tren lagi... lepak r aku tggu tren....
then- aku pun tggu r tren dalam beberapa minit. kebetulan terserempak plak ngan mmbr ukm so story2 r... tgah story2 die ternampak sekeping kertas berwarna merah... aku pun g usha r.... alhamdullah rezeki .... rm 10 dah hehehe..... tren dtg ktorg pun naek r....
next - sepanjang perjalanan tdo r ape lagi.... tepat kul 11.59pm aku pun sampai kat terminal ukm. ok r mmbr aku dah blah r sbb die naek moto. so aku pun g r ambil teksi... nasib baek ade lagi. aku pun naek.... abg driver tu ckp r " dek abg ambil tujuh ringgt yer". ok r xpe rezeki die... lagi pun td dah dapt rm10, so lpas tambang teksi... so sampai r d kolej ....
next - aku pun terus menuju ke foyer kolej, ye r nak dptkan kunci. so mcm arahan yg aku dpt petang td ( flashback " ketika aku tggu bas, aku kol r pejabat kolej nak gtau 'adk' aku tolong ambilkan kunci bilik tuk aku sbb aku samapai mlm.... tp pe ke he nye kerani tu kate xpe malam nie dtg mnta kat felo... aku pun ok r" ). aku pun kol r felo yg bertugas,......... ok r die kata sat cr kunci (pejabat) dulu. ok r fine aku pun tggu.... bbrapa mnt kemudian die msg... sory r kunci xdpt cr r. adk g r tdo mane2....hmmm hampeh.....
next - ok r aku pun try r msg n kol mane2 mmbr, huhu semua dah tdo n kuar so xdpt r nak g mana2. xpe r lepak akt sofa kat foyer nie best gak... so aku pun lepak r sambil menaip benda nie.... nasib baek abg cafe nie ade dapat gak r aku air mineral... so begitu r cerita hari kepulnganku....

bersambung.........
1:22 AM 0 comments

salam tahun baru 2009

kepada smua pelawat n rakan2.....

salam tahun baru 2009.

semoga azam lepas telah tercapai n sedia dengan azam baru....

jumpa di 2009
9:24 PM 1 comments

miggu ke-6

hai smua pelawat blog... pe cer nie... korang jrg tggalkan warkah... mcm mne smua hope ok jer... sory r gue jrg lepak kat blog..

nie dah msuk mggu keenam aku bercuti, bosan aku dah menggkat bertimbun2...
xsabo nak blik kampus... rindu kat bilik aku, kat katil aku, kat makan kat cafe, kat kerja d dectar, kat my besfren, kat kwn2, kat sape2 jer n lebih kat zila....
huhuu....

yg aku lagi rndu result exam yg aka kuar 24 nie.... wah mcm mn r rupenye... up ker down... huhuhu...

pastu lagi xsabo nak masuk sem yg akan wat aku lagi bz..... mgkin xdee mase tuk salu online.... wat kertas projek, wat kempen, wat asgment, wat bodoh n wat pape jer....huhuhu....

ok r all selamat mendapat result k hope smua berjaye..... jmpa dsanaaaaaaaaaaaa.......
11:27 PM 1 comments

minggu ke 4

hai salam aidil adha smua. maaf zahir dan batin..... lama nak buka blog sory r. sekarang nie nak masuk mggu ke 4 aku d tawau nie... aku dah berasa bosan yang amat sgt... sxleh nak dgambarkan... huhuhu...
korang smua mesti sonok bercuti kan... huhuhu...

nie tmbh ag aku rndu kesibukan d sana.... bnyak bnda bleh wat... kat cnie hampeh... mmber smua wat hal sndiri wat gua panas..... klo aku tau awl2 ag aku beli tket blik xlah nak menghitung hari terlalu lama disini......

ok r smua xtau nak tulis per ag.... pe hal pun aku tttp merindui azila hehe.... im yours.....luv u more... amin!
7:59 PM 1 comments

minggu petama

hai smua.... sory r lama x online, bukan per tenet jauh r...huhuhu. pape pun nie aku nak citer kisah seminggu aku disini, aku rasa bosan yang amat sangat. aku rasa macam berada didunia yang lain. aku kat cni xde kejer lain asyik tido, makan, tengok tv, n melamun. aku kat cni asyik kena migran jer... pe xnye kat cni panas giler... giler pun xpanas mcm nie...

korang smua mesti sonok bercutikan, lagi-lagi member2 yang g hongkong hari nie... huhuhu. sedihnye xdapat g..... pape hal pun korang jangan lupa ole2 aku erk...hehehe.

ok r xtau dah nak tulis pale penng nie.... pape hal sms or tggal r pesan kat warkah erk...

ok selamat holiday.....
7:57 PM 1 comments

kebosanan tahap dewa....

aku dah dua hari kat kg....huhuhu aku xtau nak wat per.. semua mmbr xblik ag.. nie r cuti yang paling membosankan dan paling menyedihkan dalam hidup... igtkan aku balik nie leh lpakan semua kesedihan aku, namun ia semakin bertambah. rasa nak naek giler pun ade....

klo r ukm tu dekat hr nie gak balik sana....

bosannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!
4:24 AM 0 comments

tamat semester 5



alhamdullah hr nie tamat sudah semesterer 5. sedar xsedar dah hampir tiga tahun aku berada di perantauan ini. banyak suka duka aku dah lalui.... hmmmmm susahnya hidup nie, tapi aku syukur dengan ape pemberian-NYA. tp ntahlah samapai bila khidupan ku akan berubah. aku rasa hidup seorang diperantauan nie wat aku melihat pelbagai kehidupan dan merasainya.... namun hidup berubah dengan kehadiran sorang insan yang amat kusayangi lebih dari segalanya.
10:01 PM 0 comments

diriku bukan dirimu


Pyzam Glitter Text Maker
Glitter Graphics Maker & MySpace Layouts




9:10 PM 2 comments

ku tunggu mu....

huhu dah nak hbs exam....
namun ade bnda yang lagi sukar untuk djawab drpd exam... hmmmm mcm mana aku nak lalui nya... huhu mcm mn aku nak blik nie...

"Satu jam saja kutelah bisa cintai kamu di hatiku
Namun bagiku melupaknmu butuh waktuku seumur hidup
Satu jam saja kutelah bisa sayangi kamu… di hatiku
Namun bagiku melupaknmu butuh waktuku seumur hidup
di nanti ku……"
8:51 AM 0 comments

ape itu manusia??

hari ini aku ingin menulis tentang sedikit perangai manusia. huhu memang susah nak gambarkan perangai manusia sebenarnya. ape lah aku cakap nie.....

ok nak dikatakan hidup ini memang susah, aku pun xtau aku nak teruskan or tidak. (aku harus teruskan untuk mu syg). hehe napelah org suka mainkan perasaan orang lain. aku cakap bukan pasal hidup aku tapi pasal pemerhatian aku.

nie ade satu cerita member aku huhu cian kat die. die ade adk angkat nama die permaisuri ( bukan nama sebenar) die nie kawan die. mereka sgt rapat salu kongsi masalah. die dah anggap permaisuri nie macam adk kandung sendiri, malah layanan nya lebih dari adk kandungnya. smua masalah dorg kongsi. dulu member aku nie jht ckit, tp adk die salu nasihatkan die sampai die jadi bdak baek... alhamdullah!!

sampailah hari ini die beri tahu adk die xnak teruskan hubungan mereka sebab rasa ape ntah. pelik gak adk die nie. die kata tu bkan dirinya huhu. habis sapa?? ( giler ape). kecian kat member aku sorg nie die kecewa mcm hilang makwe. huhu sedih!!

ye lah korg mesti rasa sedih gak kan. bila org yang kita dah syg tba2 nak menjauhkan diri kat kite. huhu adk die nie pun satu pelik btul. dulu beria-ia skrg ckp tu bukan dirinya. hmmmmmmmmmm sabar jelah. mgkin tuhan ade hikmahnya....

buat smua yang bca citer nie, igtlah jgnlah kita maikan perasaan org lain. sebab suatu hari mungkin org akan mainkan perasaan kita gak.

semoga kita semua bahagia.
12:18 PM 0 comments

hari hari ku

Hari ini aku rasa sangat susah hidup ini. Mengapa orang suke tgok org lain susah? seperti Titah Raja Nazrin "Buang Mentaliti 'SILO' ". Sekarang dunia ini amat pelik dah kadang-kadang amat kejam. Semua itu pengalaman hidup yang pelik. Entahlah ape silapnya?
Aku terfikir bagaimana kita ingin melalui dunia yang sukar ini? Apekah balasan yang akan kiter perolehi di masa depan? Adakah ini adil?? huhu susah nak ckap r.

malam or pagi ini pun aku terasa sgt bnci kepada kehidupan ini. Aku terdetik difikiran aku kenape ade org yang sanggup bunuh diri? Mungkin mereka melalui ape yang aku lalui sekarang ini. Dan mungkin ape yang aku fikirkan ini jalan penyelesaian nyer. ( Al-fatihah buat semua org yang senasib denganku.

Kebahagian yang datang sekejap mungkin hanya mimpi, or mungkin itu hadiah yang terindah yang kita perlu simpan dlm diari or dalam buku catatan kita. hmmm pelik-pelik.

Ya Allah aku bersyukur dengan apa yang ko berikan padaku...
Aku juga ingin Kau(tuhanku) mengampunkan semua dosa-dosa insan yang bersamaku...
Mak Ayah aku minta maaf Klo aku banyak menyusahkan mu....
rakan-rakan terima kasih atas persahabatan ini....
halalkan makan minumku....
sekiranya aku memilih jalan terakhir ini, doakan lah aku selalu....
ape salahku?? ape??
10:16 AM 0 comments

aku

salam... nama saya herman aziz.... lahir d tawau, sabah. lebih spesifik lagi di "white Sand" huhu..... tapi aku suke dikanali sbagai iyoda d kalangaan rakan2 blog n rakan2 internet....aku skarng tengah melanjutkan pelajaran di ukm dalam bidang komunikasi dan dasar awam. pasni kuar jd PM kot hehehe.... dulu skolah rendah di SK.pasir putih...n.. terus masuk form 1 d SMK Tawau sampai form 6...huhu
ape lagi erk nak gtau?? ok2 iyoda anak ke 3 dr 6 beradik... (5laki,1 pompuan)...lg??
xtau r nak tulis per lagi... ok r nnt sy igt sy tulis ag hehehe....